ENGLISH
Home O nas Kontakt Prawo Linki Galeria Publicystyka Historia Pobierz Rss KOMITET WYBORCZY PARTIA ZIELONI 2017/12/15
Partia Zielonych 2004
wesprzyj naszaangażuj się
MENU
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Aby założyć konto, wypełnij e-deklarację członka/członkini lub sympatyka/sympatyczki.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Home « Kampanie i Tematy « Zielony Transport - RSS

O kampanii:

Kampania Zielony Transport ma na celu promocję trwałej polityki transportowej zgodnej z konstytucyjną zasadą zrównoważonego rozwoju.

Green Transport campaign of the Polish Green Party

Kampanię prowadzą:

Polityka Unii Europejskiej:

Dariusz Szwed
strona WWW

Ważne informacje:

Współpracujemy z Europejską Partią Zielonych i Grupą Zielonych w Parlamencie Europejskim

Ważne daty:

  • 22. września - Europejski Dzień bez Samochodu

Ważne adresy:



Nad Wisłą prestiż nadal kojarzy się z faktem korków na ulicach i towarzyszącej im emisji spalin, o gazach cieplarnianych już nie wspominając, bo naukowy konsensus w sprawie zmian klimatu w Polsce przebić się nie może - pisze Bartłomiej Kozek.


- Między innymi mapa rowerowa i opis tras rowerowych z zaznaczonymi niebezpiecznymi miejscami dla rowerzystów - mówi radna Opola Beata Kubica, pracująca w zespole do spraw rowerowych. - Miejsca ze stojakami i rowerowymi i, tak jak padła propozycja, miejsca przyjazne dla rowerzystów, czyli m.in. kawiarnie, kluby, instytucje, gdzie są stojaki i można zaparkować - wymienia radna.


Zieloni proponują Polkom i Polakom nowe otwarcie – Zielony Nowy Ład, którego fundamentami są: rozwój, który nie będzie prowadził do zwiększania się nierówności społecznych i degradacji środowiska; tysiące miejsc pracy w zielonych sektorach gospodarki; świeckie państwo; respektowanie praw kobiet i mniejszości; rozwój kultury i nauki.


Od wielu lat zajmuję się sprawami, które są dla nas wszystkich kluczowe. Będę rzecznikiem Państwa interesów – nie pozwolę na to, by rząd traktował opinię społeczeństwa niepoważnie, a wzrost gospodarczy był dzielony niesprawiedliwie, powodując rosnącą biedę i rozwarstwienie społeczne.


6.10 o godzinie 13.00 Dariusz Szwed, „jedynka” na liście Sojuszu Lewicy Demokratycznej w wyborach parlamentarnych w okręgu 12, zapukał do drzwi biura poselskiego Pawła Grasia, jedynki PO w jego rodzinnych Kętach, przy ulicy Jana Sobieskiego 16. Przyczyny tej wizyty „w trybie wyborczym” tłumaczy załączony list Szweda do Grasia.


Zastanawiasz się, jak wyglądają programy wyborcze głównych partii politycznych? Ciekawi Cię, jak wygląda bilans 4 lat rządów koalicji PO i PSL? Zastanawiasz się, jak wyglądają najważniejsze wyzwania, stojące przed Polską w najbliższych latach? Jeśli na co najmniej jedno z tych pytań odpowiedziałeś "tak", to najnowsze Zielone Wiadomości, redagowane przez Beatę Nowak oraz Adama Ostolskiego, to lektura obowiązkowa!


Kolejny, zielony niezbędnik na podstawie pytań, skierowanych do lidera listy SLD w okręgu Kraków I. Poznaj poglądy Zielonych na temat edukacji, ochrony zdrowia, budownictwa mieszkaniowego, pracy, transportu oraz ubezpieczeń rolnych.


Jak sprawić, by po naszych drogach jeździło się bezpieczniej, a transport towarowy był bardziej przyjazny środowisku? Przewodniczący Zielonych i lider listy SLD w okręgu Kraków I odpowiada.




Przewodniczący Zielonych oraz lider listy Sojuszu Lewicy Demokratycznej w okręgu Kraków I, między innymi na temat polskiej i unijnej polityki energetycznej, ich priorytetów oraz roli poszczególnych form wytwarzania energii.


W gazecie możecie przeczytać m.in. wywiad z kandydatem Zielonych na Posła w Chełmie, Zamościu i Białej Podlaskiej, Janem Szocem, artykuły o atomie i GMO, a także materiały na tematy lokalne - szkoły pielęgniarskiej w Chełmie, rozwoju turystyki i transporcie intermodalnym. Zapraszamy do lektury!


W Dzień bez Samochodu odbyły się konferencje prasowe Agnieszki Grzybek, Beaty Maciejewskiej oraz Dariusza Szweda.


Obecna polityka, z jaką mamy do czynienia w Polsce, jest przede wszystkim nastawiona na promowanie indywidualnego transportu samochodowego. "Ona nie zdaje egzaminu, jest też sprzeczna z zaleceniami Unii Europejskiej, ponieważ UE zaleca, aby jej państwa członkowskie przeznaczały środki na inwestycje, drogi i kolej, w podziale 60 proc. na drogi i 40 proc. na kolej, natomiast u nas ta proporcja jest zupełnie odwrotna, czyli 85 proc. na drogi, a tylko 15 proc. na kolej" - uważa Agnieszka Grzybek.


W wypadku transportu oznacza to popieranie szerokiej palety działań, począwszy od lepszego projektowania przestrzeni miejskich, minimalizującego potrzeby transportowe, poprzez poprawę atrakcyjności bardziej ekologicznych środków transportu (pieszego, rowerowego, zbiorowego), na działaniach służących ograniczaniu atrakcyjności ekonomicznej indywidualnego transportu samochodowego skończywszy.


Transport kolejowy to transport zrównoważony: bezpieczniejszy, bardziej ekologiczny, tańszy (jeśli uwzględni się pełne koszty wraz z kosztami zewnętrznymi) a jednocześnie jest elementem wysokiej jakości usług publicznych, które przyczyniają się do wyrównywania szans oraz zrównoważonego rozwoju.
Strona 4 z 10 < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Siedziba biura krajowego Partii Zieloni:
ul. Marszałkowska 1 lok. 160
00-624 Warszawa
e-mail: biuro@zieloni2004.pl

www.partiazielonych.pl | www.zieloni2004.pl
14,957,064 Unikalnych wizyt