ENGLISH
Home O nas Kontakt Prawo Linki Galeria Publicystyka Historia Pobierz Rss KOMITET WYBORCZY PARTIA ZIELONI 2017/10/22
Partia Zielonych 2004
wesprzyj naszaangażuj się
MENU
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Aby założyć konto, wypełnij e-deklarację członka/członkini lub sympatyka/sympatyczki.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Home « Kampanie i Tematy « Zielony Transport - RSS

O kampanii:

Kampania Zielony Transport ma na celu promocję trwałej polityki transportowej zgodnej z konstytucyjną zasadą zrównoważonego rozwoju.

Green Transport campaign of the Polish Green Party

Kampanię prowadzą:

Polityka Unii Europejskiej:

Dariusz Szwed
strona WWW

Ważne informacje:

Współpracujemy z Europejską Partią Zielonych i Grupą Zielonych w Parlamencie Europejskim

Ważne daty:

  • 22. września - Europejski Dzień bez Samochodu

Ważne adresy:



- Pragniemy włączyć do debaty władze Gdańska, radnych i ekspertów, aby przeduskotować wszystkie za i przeciw. Jesteśmy również w kontakcie ze związkami zawodymi, które przygotowują ogólnopolskie spotkanie na ten temat - podkreśla Adam Wedman, Przewodniczący Gdańskiego Koła Partii Zieloni.


Czy rowery staną się realną alternatywą dla komunikacji miejskiej? Krakowscy cykliści wierzą, że tak. Dziś podpisali, historyczne ich zdaniem porozumienie o ścisłej współpracy z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Na początek konsultacje społeczne i badania ankietowe co miasto powinno zrobić nie tylko dla rowerzystów, ale też dla pieszych i osób niepełnosprawnych, a potem cykl otwartych szkoleń dla mieszkańców poszczególnych dzielnic. Zroweryzowanym pomaga Unia. Bruksela wymaga, by do 2020 roku w dużych miastach kontynentu 15 procent komunikacji odbywało się na dwóch kółkach.


Agnieszka Grzybek z Partii Zieloni 2004 w audycji w ,,Radio dla Ciebie'' o inicjatywie Stop Podwyżkom Cen Biletów ZTM


- - Tak wysokie podwyżki spowodowały, że wielu rodzin nie stać na kupno biletów – mówi Agnieszka Grzybek, jedna z organizatorek akcji.


Dr Krystyna Słodczyk, ekolożka i członkini Partii Zieloni 2004, która lobbowała za powołaniem oficera, zwraca uwagę, że jego stanowisko nie ma wciąż sprecyzowanych kompetencji i budżetu. - Mimo to obecnego oficera oceniam pozytywnie, choć przydałoby się, aby stawiał sobie jakieś określone cele, np. zwiększenie ruchu rowerowego do 15 procent przejazdów w mieście i poprawa bezpieczeństwa tych przejazdów - postuluje dr Słodczyk.


– W Polsce brak jest zrównoważonej polityki transportowej. Ona powinna uwzględniać różnorodność środków transportu i właściwości przemieszczania się tak, by zapewnić zrównoważoną mobilność – uważa Dariusz Szwed z partii Zieloni 2004.


Jedynym skutecznym sposobem na odśnieżanie i zapewnienie przejezdności dróg to sypanie soli. Inne środki chemiczne są za drogie. Piasek i żwir nie dają spodziewanego rezultatu. A sól powoduje ogromne straty dla środowiska, ludzi, zwierząt i samochodów. Spór między ekologami i drogowcami trwa. Komentują Dariusz Szwed (Zieloni 2004) i Adrian Furglaski (ekspert ds. transportu, Zespół TOR).


Szwed uważa, że przy realizowaniu inwestycji nie da się ominąć niektórych etapów, które mogłyby pozwolić na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. – W Augustowie utopiliśmy od 50 do nawet 100 mln zł, zmarnowaliśmy dwa lata czasu, który można było wykorzystać do realizacji inwestycji – oznajmia przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu.


- Średnicówka czy trasa bolkowska rozwiążą problem tylko na chwilę. Obie odblokowałyby samo centrum. Jeśli chcemy upłynnić ruch w całym mieście, to trasa południowa byłaby najlepsza - twierdzi radna Kubica.


5 października w krakowskim klubie Alchemia odbyło się wyjątkowe spotkanie nt. przyszłości Europy. Dariusz Szwed i Róża Thun mówili o podobieństwach i różnicach pomiędzy propozycjami grupy Zielonych i chadeków z EPL. Spotkanie poprowadził dziennikarz Radia Kraków, Jacek Bańka. Krakowską debata była wspólnym przedsięwzięciem koła Platformy Obywatelskiej im. Roberta Schumana, krakowskiego koła Partii Zieloni 2004 i Fundacji "Zielony Instytut". Pierwsze pytanie zadane przez Jacka Bańka dotyczyło rozdziału środków z Unii Europejskiej, które trafiają do polskiej gospodarki. "Czy unijne pieniądze, po które sięgamy to rzeczywiście same korzyści?" - zapytał dziennikarz. Róża Thun uznała, że "jeżeli mówimy, że Unia Europejska opiera się na solidarności, to jeżeli ona nie będzie miała wymiaru konkretnego i materialnego to będzie niewiele warta.". sytuację porównało do chrześcijaństwa, które nie powinno być pustym słowem, lecz namacalnym systemem wartości, który motywuje ludzi do pomocy bliźniemu. "Generalnie rzecz biorąc to, że bogaci inwestują tam, gdzie te inwestycje są potrzebne, jest czymś niezwykle dobrym" - dodała.


W warszawskich mediach i na portalach społecznościowych toczy się dyskusja o II linii metra. Dziś wszyscy zastanawiają się, czy metro musi przechodzić tunelem pod Wisłą, czy mogło jednak pójść mostem nad rzeką. To stawianie wozu przed koniem - trzeba zacząć od pytania, jakie są potrzeby komunikacyjne mieszkańców stolicy i jak je najlepiej zaspokajać. Ponieważ paraliż komunikacyjny miasta w najbliższych tygodniach a nawet miesiącach jest więcej niż prawdopodobny, mamy dobrą okazję, by wrócić do tych podstawowych pytań. Dlatego przypominamy zieloną alternatywną wizję rozwoju komunikacji opracowaną w 2006 r. przez Adama Fularza. Sądzimy, że ma ona znaczenie nie tylko historyczne. Przeczytaj propozycje na blogu Zielona Warszawa


Trasa prowadziła ze stacji metra Dworzec Gdański do ronda z palmą pod pomnik generała - jechałem chodnikiem obok stadionu Polonii, ul. Bonifraterską i obok pomnika Powstania Warszawskiego, następnie ulicą przez Krakowskie Przedmieście oraz chodnikiem Nowym Światem - na szczęście żaden pojazd spalinowy mnie nie potracił, autobus nie klaksonił, a przechodnie nie marudzili.


Polecamy nagranie ze spotkania na temat Eko-Miast z ekspertami i ekspertkami w ramach cyklu Zielony Jazdów w Centrum Sztuki Współczesnej. Obejrzyj VIDEO na blogu Zielona Warszawa - KLIKNIJ TUTAJ


Prof. Joost Platje jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych. Pracuje na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego, jest autorem licznych publikacji z dziedziny zrównoważonego transportu i rozwoju miast. Teraz swoją wiedzą i doświadczeniem ma wspierać ratuszowy zespół ds. infrastruktury rowerowej. - Dzięki tym konsultacjom unikniemy wielu błędów, które składają się na doświadczenie Holandii - mówi Beata Kubica z partii Zieloni 2004 (klub radnych SLD). Więcej... Gazeta.pl Opole


Stanowisko koła krakowskiego Zielonych 2004 ws. projektu rezolucji radnych Rady Miasta Krakowa ws. mistrzostw świata FIS w Zakopanem w 2017 (druk nr 547-R) Niewątpliwie promocja sportu narciarskiego, w których Polacy osiągają wspaniałe sukcesy jest warta zaangażowania Krakowa. Jednak trasy dojazdowe do Zakopanego, z uwagi na jego atrakcyjność sportową i turystyczną, są już nadmiernie przeciążone ruchem samochodowym, a wydarzenie tej skali spowoduje całkowity paraliż komunikacyjny.
Strona 3 z 10 < 1 2 3 4 5 6 > >>
Siedziba biura krajowego Partii Zieloni:
ul. Marszałkowska 1 lok. 160
00-624 Warszawa
e-mail: biuro@zieloni2004.pl

www.partiazielonych.pl | www.zieloni2004.pl
14,653,795 Unikalnych wizyt