ENGLISH
Home O nas Kontakt Prawo Linki Galeria Publicystyka Historia Pobierz Rss KOMITET WYBORCZY PARTIA ZIELONI 2018/05/23
Partia Zielonych 2004
wesprzyj naszaangażuj się
MENU
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Aby założyć konto, wypełnij e-deklarację członka/członkini lub sympatyka/sympatyczki.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Home « Publicystyka i Media « Zieloni 2004 w mediach « TVN Warszawa: Górą czy dołem: Jak budować przejścia dla pieszych?
Czy w rejonie planowanych stacji II linii metra znikną tradycyjne przejścia dla pieszych, a zastąpią je podziemne? Tak chcą drogowcy, policjanci i większość kierowców. Ekolodzy odpowiadają: tak się już na świecie nie buduje. Miasto jest dla pieszych, więc nie każcie im schodzić do podziemi.

Projekt organizacji ruchu przy Dworcu Wileńskim zakłada likwidację zebr. Podobnie może być wokół stacji Świętokrzyska i przy rondzie ONZ. Zamiast tradycyjnych przejść dla pieszych eksperci chcą budować przejścia podziemne.

Pomysł podoba się policjantom, którzy twierdzą, że likwidacja zebr poprawi bezpieczeństwo.

29 ofiar tradycyjnych przejść

- Od stycznia do września na skrzyżowaniach zginęło 29 pieszych potrąconych na pasach - podkreślał w studiu TVN Warszawa nadkomisarz Tomasz Krupa ze stołecznej drogówki. - Likwidacja przejść dla pieszych w okolicy Dworca Wileńskiego na pewno udrożniłaby też skrzyżowanie. Więcej samochodów mogłoby wjechać i wyjechać z centrum.

Policjant przyznaje jednak, że tam gdzie są przejścia podziemne, piesi często i tak przebiegają w niedozwolonych miejscach.

Miasto nie tylko dla samochodów

- Miasto pełni różne funkcje, a ludzie nie poruszają się tylko samochodami. Przejścia podziemne to duże utrudnienie dla mieszkańców, szczególnie tych poruszających się na wózkach lub matek z małymi dziećmi - twierdzi z kolei Magdalena Mosiewicz z Zielonych 2004. - Przestrzeni w mieście nie powinni projektować tylko drogowcy, bo wtedy zamiast placów i miejsc spotkań dla mieszkańców będziemy mieli ulice tranzytowe i parkingi - dodaje.

Ratusz: jeszcze się zastanawiamy

Co na to ratusz? - Dopiero przygotowujemy się do konkretnych rozwiązań. Na pewno weźmiemy pod uwagę głosy wielu stron, również organizacji pozarządowych - zapewnia Marcin Ochmański, rzecznik ratusza. - Ale wychodzącemu np. z metra Świętokrzyska pasażerowi, który chce dostać się na plac Defilad chyba wygodniej będzie dostać się na drugą stronę pod ulicą, niż wychodzić na powierzchnię, a potem czekać na zielone światło na pasach - przekonuje.

Jak podkreśla rzecznik ratusza, ostateczne rozwiązania zostaną wypracowane już w trakcie inwestycji i będą poprzedzone konsultacjami społecznymi.

Źródło: TVN Warszawa.pl
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Siedziba biura krajowego Partii Zieloni:
ul. Marszałkowska 1 lok. 160
00-624 Warszawa
e-mail: biuro@zieloni2004.pl

www.partiazielonych.pl | www.zieloni2004.pl
15,647,027 Unikalnych wizyt